onsdag 21 april 2010

ska killar sitta och kissa?


hör så många olika teorier.....men efter lite "forskning" (=sökande på nätet helt vilt och utan struktur) så har jag kommit fram till att gå på denna linje:


Pojkar som når upp till toalettringen med snoppen när de står bör lära sig att stå och kissa. MEN, jag kommer rekomendera min lilla kille att alltid när han är hemma eller hos en kompis, att han sätter sig. Stå och kissa gör man på krogen eller i skogen. När man sitter töms nämligen blåsan mycket bättre, eftersom kroppen slappnar av. Detta gäller alla pojkar och uppåt till gubbålder. Ju äldre männen blir destå viktigare är det att tömma blåsan, motverkar, enligt riktig vetenskaplig forskning, prostata problem/prostata cancer.


Själv så....kommer jag fortsätta precis som vanligt, alltid sittandes...Dottern har jag lärt, precis som jag fått lära mig, att springa två kilometer in i skogen, krångla ner jeans, få isär fötterna så jag inte kissar på dem, vingla ner på huk, slappna av så jag faktiskt KAN kissa, börja om från början eftersom jag råkade huka på en buske som kliar... torka mig med mossa och plocka grönt ur "Greta" i flera dagar...

Inga kommentarer: