fredag 2 april 2010

pseuDOVEtenskap


jag är en Buzzador och får ibland vara med och utvärdera olika produkter. hittills har det blivit en skön blandning av det bästa i livet, allt från ost till rogivande tea. där här gången kom ett paket innehållandes DOVEs nya duschcreame. nu är jag ärlig (som alltid) men det är så att det här är den bästa produkt jag någonsin provat, i denna kategori. såååå väldoftande och märkligt nog, bra i jämställdhetens Sverige, så passar den dam lika väl som herr. tant lika väl som svärfar. i like.


Studier (pseudoventenskapliga?) visar att människan påverkas av dofter även om vi inte alltid är medvetna om dem. Doften av en citron anses öka förmågan att minnas (därför är det bra om barnen städar sitt rum, noga, med citrondoftande rengöringsmedel före de pluggar ;) och en klassiker är ju bulldoftande hus/lägenheter som är till försäljning, mäklarna ser att priset stiger!Jag har läst att på vissa ålderboende i England så sprider man doften av lavendel via ventilationssystemen och det har visat sig att detta får de gamla att koppla av och somna (jag hoppas att detta sker nattetid och inte dygent runt...). Resultatet har blivit att man inte längre delar ut lika mycket lugnande medel av kemisk karaktär.


Nu vet jag inte helt vad DOVE innehåller men jag njuter av den varje gång :D

Inga kommentarer: