fredag 2 april 2010

ger inte godis till vem som helst..


..NEJ! blir mitt svar när det ringer på dörren och tre flickor står utanför. Det är skärtorsdag och jag förstår att de samlar godis och pengar. MEN...hallå...de är ju inte utklädda!! Nej, hos Pålssons får man vare sig det ena eller det andra om man inte bjuder på en liten show eller att jag i alla fall får tillfälle att dra på smilbanden. Likadant var det i höstas, på Hallowen. Det ringer på dörren och utanför står ett gäng pojkar och säger "-bus eller godis?". Jag ber dem gå hem och klä ut sig, annars blir det inget snarr. Så det så. Jag kräver lite mer än att man sticker fram en korg som godhjärtade grannar pytsat lite godis i. Full mundering ska det vara, hatt/sjal, kjol eller stor kavaj, mustach eller fräknar och röda kinder. Handritade Glad Påsk kort och pliriga små busögon. Då faller jag och ger bort allt godis :D

Inga kommentarer: