onsdag 27 januari 2010

jag har väckt en geting..


...har precis dammsugit. när jag är klar sätter jag mig i soffan och njuter av ordningen som jag nu kommer få ha i 4 timmar och 6 minuter. plötsligt hör jag ett surrande. en bamse geting flyger desorienterat och studsar mot vardagsrums fönsteret. jag ställs inför ett val. hade det varit sommar hade jag inte funderat. jag hade öppnat altandörren och viftat ut det störande randiga flygfät. men nu tvekar jag. det är -10 grader och snöyra utanför. han kommer dö. jag kommer vara den bidragande orsaken. typ överlagd. mord. visst är det löjligt att ens fundera. jag förundras över mina egna tankar.


aha....nu har jag läst på om getingar. det är visst en hona jag har hemma. hanarna dör i september. honorna övervintrar.


men jag har bestämt mig. getingen åker ut. i snön. förlåt.

Inga kommentarer: