måndag 15 juni 2009

snart blir det paus


På torsdag åker vi till torpet. Känner mycket glädje och viss sorg. Det händer så mycket spännande och vardagligt där. Posten kommer, det är den stora händelsen på dagen. En ny bil kör förbi utan att vinka (!), man badar en eller fyra gånger i sjön, åker på stämma (bilden ovan är tagen från Bjuråkerstämman 2008), äter rulltårta, och fikar lite till....Det finns saker jag kommer sakna. Grannarna, varmvatten i kranen, blommorna och möjligheten att få skriva av mig lite, elektroniskt. Ja, vi har ju el, men ingen tv eller internet. Det där sista var väl kanske inte helt sant. Vi har internet när solen ligger på, vinden kommer från västnordväst, lätt blåst, placerad i hängmattan under björken (björrskenn=delsbomål)och grannen är hemma. Vi lånar nämligen lite trådlöst nätverk av våra grannar som ni förstår. I Loppet drar man alltid ur modemet innan man åker hemifrån, för åskan kommer snabbt och ibland helt ljudlöst. Med andra ord så blir det väldigt sällan man kollar mailen eller sitter och slösurfar. Så det blir en paus. Ofrivillig. Jag kommer nog kila över till Angelica när längtan efter knapptryck blir för stor. Angelica är bra och har stora fina tea koppar :) Kom just på att jag har bra grannar i Loppet (Lööpä=delsbomål). Nu längtar jag efter dem. Ändrar åsikt och tankar lika ofta som Dick spelar banjo, och det är ofta det ;)
Kram så länge

Inga kommentarer: