onsdag 24 juni 2009

katten på råttan och Allan på katten




Det är så dagarna ser ut i torpet, bland annat. Ja, ni vet, vi köpte ju två ökenråttor till tjejerna samma dag som avfärden gick mot torpet. Och ja, resan gick fint. Råttorna heter Bibbi (Cornelias) och Majas Bubblan. Trevliga djur det där. Snart tama eller eventuellt kattmat....

Midsommar var som midsomrar brukar vara. Kallt, sprit, nubbe, sprit, barn som vill ha klänning och myggor som bits. Okej jag är väl lite kritisk. Som vanligt. Men jag föredrar en vanlig dag med sillunch. Blir lite mindre "uppstyltat" och förväntningarna hamnar på en acceptabel nivå. Guuud vad tråkig jag låter. Jag är ju inte tråkig. Men just nu är jag både småtjock och tråkig! Herregud. Ta dig samman kvinna. Det blir nog bättre i morgon :) Man måste ju få ha sina ups and down menar jag.

Om du är listig, såklart du är, så har jag placerat mig i rätt position för att komma åt grannens trådlösa nätverk, JUBEL!!!
Som jag har saknat att få skriva av mig lite, mycket.

Dagarna går så fort, hipp så är det visst onsdag. Vips så är det lördag och Dick ska ha 40 års fest. Hurra vad kul det ska bli. Och nu kommer den största överraskningen. Jag ska inte laga maten!!!! Vad sägs om det. 33 år har det tagit för mig att inse att jag inte behöver vara den som fixar på alla fester, inte behöver vara en som lagar all mat, inte behöver vara den som skickar inbjudningar (okej, det var visst jag den här gången oxå), inte behöver vara den som helt enkelt gör nästan allt. We like! Men efterrätten kunde jag inte låta bli att lägga vantarna på. Det finns ju så mycket gott och man (läs=jag)kan baka och lite beröm vill jag nog allt ha ;) Ti hi, ja, jag gillar att få beröm, står för det!

Lägger upp lite bilder från första semesterveckan i torpet. Och du, har du vägarna förbi eller åker enkom för att hälsa på oss, VÄLKOMMEN!

bild 1: Dick & lillebror Fredrik
bild 2: Mowitz & Bubblan
bild 3: sommarbakelser i torpet

Inga kommentarer: