måndag 29 juni 2009

barfotabarn och stort kalas




Jag har säkert Sveriges skitigaste fötter. Gillar inte att ha skor på mig på sommaren. Övriga årstider är jag en stor skofantast, men just unde sommarmånaderna gillar jag verkligen känslan av att känna verkligheten under fotsulan. Sen har jag en teori om att det måste vara ungefär som zonterapi. På något sätt. Det är väldigt sällan man ser arga människor som är barfota. Är det inte så?

En galet bra fest! Kanske den bästa fest jag varit på överhuvud taget! Fast får man ge så bra betyg till sig själv? Nää säkert inte. Men om jag bara skiver att jag är mycket nöjd då blir jag lagom. Lagom är bra. Lätt & Lagom. Apropå det. Lätt & Lagom alltså. Jag har inte gjort något på en månad i mina försök att komma tillbaka till ursprungsform. Borde skämmas. Noll kontroll. Jag bara mumsar och njuter av livet. Men allvarligt, det känns helt ok och i går kväll fick jag den där känslan att "nu är det dags". Kanske är det så. Det är i dag jag är motiverad. Kanske. :o)

Fick spontana gäster i går kl. 21. I love gäster, det vet ni! Jag är glad att jag har mormors gen, och farmors. De har/hade alltid smör, ägg och mjölk hemma. Tre ingredienser som gör att man verkligen kan svänga ihop något gott på 30 minuter, spontant. I går blev det Majas Äppelkaka med vaniljvisp som tillagades menans folket var nere och tog ett kvällsbad. Jag borde förövrigt ha badat mina fötter före sänggående. Lakanet var inte helt vitt så att säga i morse när jag steg upp.

Mina damer och herrar. Jag klev som vanligt upp kl. 06. Gillar tiden lite. Gillar att vara i fred, lite. Men å andra sidan kan jag ibland bli lite "irri" på att jag alltid är den som går upp först. Och bara för att det är så förväntar sig en del att jag liksom ska ha ordnat allt på morgonen (frukost, plockat undan, barnet ska vara tyst och inte störa...). Eller är det så? När jag tänker efter så är det inget jag hört sägas. Tänk om jag bara har fått för mig allt, som vanligt, och det i verkligheten är så att ingen bryr sig om jag var fnulat med på morgonens första två timmar...hmm...tål att tänkas på. Idag ska jag nog bara göra lite kokkaffe till mig själv och en macka. Gott.

Gjorde förövrigt en god dessert till kalaset. Farmor Gerdas maräng tårta. Säkert heter den något annat men för mig är det farmors då jag aldrig har smakat den så god hos någon annan!!

Receptet kommer snart :)

Inga kommentarer: