tisdag 14 april 2009

..och ananaspajen är snart klar

Påsken är över och kan bara summeras på ett sätt, underbar. Fantastiskt väder i torpet, barnen har klarat sig från att trilla i vårbäcken, även om de var lika blöta som om det faktiskt hade hänt. Vi har ätit gott, lite för mycket godis, och skrotat omkring lite på "ägorna". Fikat med härliga grannar och sovit gott om natten.
Ja, sova gott om natten. Det är ju lite subjektiv det där. Sova och sova menar jag....Kan ärligt talat inte komma ihåg när jag sov en hel natt senast. Måste ha varit innan Maja föddes. Ja, så är det nog. Jag har inställningen att man "sover bort livet". Det måste jag ha. Annars skulle jag ha fallit ihop i en hög. En vanlig natt vaknar jag nog 6 gånger. Det är makalöst vad några koppar kaffe kan göra :o) Utan kaffe=trött mamma.
Nu känner jag doften sprida sig från ugnen. Den där varma härliga söta doften som en ananaspaj kan ge. Lite lätt vispad vaniljsås, får man locka med det. Ananas, det är väl GI? (2 dl socker glöms så lätt, eller om det var göms så lätt i midjan...minns inte riktigt).

Inga kommentarer: