söndag 8 november 2009

recept på ett härligt liv


ja, okej, livet är väl kanske inte toppen jämt. men det finns små saker som gör det lite trevligare. vänner och mat. mat och vänner. gärna i kombination. jag har glädjen att hittat fina vänner som delar ett par av mina glädjeämnen. vänner som lagar fantastiskt god mat, underbara förrätter och spontana luncher. jag har en vän som är konditor. det är något jag rekomenderar. inte nog med att hon är fantastiskt trevlig att vara med, hon skapar även oemotståndliga desserter. kolla bilden. visst blir man glad! färgen, formen, man liksom nästan känner genom skärmen att det där är grejor som smakar smaskens. titta och njut.
jag tycker att alla tillfällen till fest är bra tillfällen. man ska passa på. det är ok att fira namnsdagar, kattens födelsedag eller måndagar. bara man gör livet lite mer festligt. fest är bra. jag menar inte att det måste vara sprit eller att man ska vara uppe galet sent bara för det. men att göra något extra, duka lite fint, klä om till middag, bjuda grannen på sockerkaka eller stansa ut falukorven med pepparkakasformarna så de blir hjärtan och grisar (passar ju extra bra med tanke på innehållet!).

jag har tre stolar i mitt hus: en för ensamhet, två för vänskap och tre för sällskap.

kram

Inga kommentarer: