tisdag 7 juli 2009

jag kastar in handduken

Trött på att vika och plocka. Jag längtar mig tillbaka till den tid då jag bodde hemma och hade en evig röra på mitt rum. En röra som bara jag kunde förstå mig på. Jag hittade alltid allt. Andra led....Ibland kom någon och städade. Städade bort allt. En viss person, som jag idag kan förlika mig med, kom in med en svart sopsäck och slängde allt som låg på golvet i mitt rum. Borta. Jag blev tokig men vad mer märkligt är, jag kunde inte sätta fingret på vad det var som var borta. Ibland tog det ett par veckor innan jag saknade ett block eller ett smaskigt luktsudd...hmm...Idag funderar jag på att göra det samma. Ta fram sopsäcken och bara röja runt, helt hysteriskt. Och inte säga något till någon. Troligen kommer de inte att sakna något speciellt mycket, och jag får återigen inse att jag köper för mycket prylar. För man har för mycket om man inte vet vad man har. Tråkigt men sant.
Och det var dagens i-landsproblem. Over and out.

1 kommentar:

Lena_D sa...

Du sätter ord på precis det jag känner. Man gör inget annat än plockar och plockar. Ingen annan verkar lida så man blir ensam om arbetsinsatsen..... kram