lördag 13 juni 2009

varför påverkar vädret mitt humör & varför hjälper kaka?


jovisst, jag kan en del om melatonin och så men i alla fall. Det är mycket sällan jag ser någon som ser sur ut eller är vansinnigt arg när solen skiner. Fast det får inte vara för varmt ;) då blir man irriterad i alla fall. Det är en fin balansgång. I går regnade det hela dagen. Grannen kom över och var deppig. Fika med nybakt tigersockerkaka hjälpte. Bara en sån sak. Varför hjälper det att äta om man inte är på topp? Eller är det sällskapet? Jag tror mer och mer på att man inte får slarva med fika på jobbet. Inget trams om att man inte hinner (det kan få hända någon gång), eller bara springer och hämtar ett kopp "konstgjort" kaffe från en automat för att sedan rusa tillbaka till sin plats och smutta på den medans man fortsätter knappa vidare på tangenterna. Sen står koppen där, halft urdrucken, med någon kall oljig yta och skrattar. Och inte fick du mer gjort i alla fall. Nää, sätt dig ner med kollegor, inför kollektiv fika, i 10 minuter. Sen kan du jobba igen. Effektivt.
Det regnar idag med. Det enda jag ser fram mot är att vi ska fira min syster, igen, genom att gå ut och äta (äta!) på Sjöpaviljongen. Gott. mat/väder mat/väder mat/väder.

Nu tänker jag koka lite kaffe och smöra en god smögås från Polarkraft. För jag har väl berättat? Nää...jag har nog glömt, skrev bara på facebook. Jag skriver slogans och motiveringar ibland, i ett försök att vinna saker. Det går ganska bra. Denna vår har jag kammat in en "årsförbrukning pizzamix från Kungsörnen", ett "mamma må bra paket" från Vi föräldrar, massor med tea från KOBBS, ett dataspel till maja (DORA utforskaren) och häromdagen kom det trevliga presentcheckar från Polarkraft som gör att jag slipper baka på flera veckor :)

Adios!

Inga kommentarer: