lördag 6 juni 2009

tycker det är lite väl mycket pip just nu

ibland blir jag lite arg trött irriterad förbannad....många ord för samma sak. Att man bara orkar pipa för allt. Jag skriver man för det handlar inte om mig. Jag piper inte. Typ aldrig. Det pips för att det regnar, för att man har för lite tid, för att man har fel jobb, för att sängen är för mjuk, för att det inte finns tomatpuré på burk hemma....allvarligt! Ta Er i kragen alla ni som går runt och tycker så himla synd om Er själva. Sätt dig ner och tänk efter lite. Eventuellt kommer du komma på att det finns människor omkring dig som nästan slår knut på sig själva för att just du ska ha det så bra som möjligt. Och du märker det inte. För du har blivit van. Van vid att bli servad med det mesta så du inte längre minns hur det var när man gjorde det själv. Och just den sista meningen är inte helt ditt eget fel. Det beror på de som ställer upp för dig. De har gjort det lite för ofta, lite för mycket och nu vill de att du ska vara tacksam. Fast det vet du inte om. Så var det med den lilla saken. Nu har jag pipit klart ;)

Inga kommentarer: