lördag 6 juni 2009

student



Jag har en syster som är 14 år yngre än jag. Det är kul på många sätt. Ett av de roligast är att hon tror, tillsammans med hela världens befolkning som är födde -90, att det hon gör är unikt och nytt. När hon fuskar med någon läxa, då fuskar hon på ett sätt som ingen annan har gjort....intressant! Nog för att "mimersbrunn" inte fanns på "min tid", men det var väl bara kopiera kapitel från någon bok som man sedan bytte ut några ord i. Saken var klar. Jag börjar skratta nästan varje gång som hon sitter och ändrar om några meningar i en text hon hittat på internet och tycker att hon gör något listigt och unikt. Härliga ungdomar! Jag tror heller inte att det är fel att fuska. Man lär sig nog på det oxå. Speciellt eftersom man måste ändra lite här och där ;)
Men allvarligt. Ta studenten. Det är värsta grejen. Fast alla klarar det. Jag tyker det är mer stort att ta körkort eller något annat prov. Alla går ju ur skolan. Och alla får en kamera och något smycke. Så är det. Fast jag är ju förespråkare för att alla tillfällen till fest är bra tillfällen, så jag får väl bara vara tyst och gå på mottagningen (läs=och gå minst två gånger för påfylling från buffé bordet!).
Av mig får hon ingen kamera...jag målade en tavla i fredags. Blev helt ok, för att inte ha hållt i en pensel sedan slaget vid Hastings (läs=10 år sedan, inte år 1066!).
Lägger upp två bilder jag tog i veckan. En på syster, en på tavlan.

Inga kommentarer: