torsdag 7 maj 2009

jag tar tillbaka allt!


Alltså. Jag och min man har regelbundet, om än med långa mellanrum, diskussioner gällande plastikoperationer. Han har alltid hävdat att man gör det för sin egen skull. Jag å andra sidan har påstått att så inte alls är fallet. Man gör det för andra. Men nu har jag insett, i går kväll, att han har rätt! Visst gör man det för sin egen skull. Det är ju för att själv få uppmärksamhet, bli uppvaktad och prisad, beundrad och accepterad. Absolut. Men, jag gillar det inte. Känns inte helt ok att vi har lyckats trycka ner människors självförtroende så lågt att man tror att vägen till lycka och gott mod kommer när man lägger sig under kniven. Tänk att det ska gå så långt för att göra en människa nöjd. För sin egen, eller var det andras skull? Jag hade nog varit mer nöjd om jag med jätte rattar bodde ensam på en öde ö och hade precis lyckats komma på att två härliga kokosnötter kunde bli min nya BH. Det kallar jag för naturlig lycka ;)

Har kollat på lite bilder som är fixade. Får mig alltid att må bättre av någon anledning....Kika på länken
http://www.iwanexstudio.com/
Gå in på portfolio och välj en bild, dra sedan musen (näää, inte modellens!) utanför bilden och tillbaka så ser man hur hon egentligen såg ut. Ganska kul. Och bra för självkänslan.

Inga kommentarer: