torsdag 7 maj 2009

då var man omvald



Kvällens årsstämma i bostadsrättsföreningen är avklarat och jag blev omvald som ständig sekreterare. Ordet (och makten?) är mitt ytterligare ett år. Det är ett himla skrivande, sitter nog i snitt minst en gång per dag och jobbar med något för Salladsåkern. Men det är ok, känns frivilligt och lite viktigt. Jag gillar att vara lite viktig. Varför är det så? Vad är viktigt? Jovisst, fred, frihet, familj...men det känns så bra, för mig, att vara lite "kändis". Och då menar jag känd i föreningen. Det är att sätta höga mål eller hur? ;) ha! Jag borde nog ha ett jobb där jag får bestämma lite. Eller ja, det är ju det jag har. Om jag tänker efter. Bestämmer massor. Sen så bestämmer jag hemma oxå. Det där sista lät ju lite kaxigt men jag misstänker ändå att det är sant. Det enda jag inte bestämmer över är andras tankar. Men jag ska nog komma på ett sätt att göra även det, och bli känd för det :)

Inga kommentarer: