onsdag 13 maj 2009

i morgon firar jag 6 år som mamma med negerbollar och jeans i stl. 38


Det borde jag få en tårta för, men jag antar att det blir jag själv som får baka en....hmm.
När jag tittar på mina barn så märker jag att tiden flyr fram likt ett tåg (inte X2000...)utan ett gamalt fint tåg som bara tuffar fram. Jag har blivit gammal! Såg kort idag som var tagna för 2,5 år sedan. Det var kul, eller var det så himla kul?! Jag var smal (nja, smalare i alla fall) och hade en riktigt snygg brun frisyr. Idag har jag lyckats få på mig jeansen i stl. 38 MEN det är bara, läs bara, tack vare stretch!!! Skam på torra land. Och frisyr, jag vet inte vad man ska kalla skatbo´t jag har på skallen för. Men man ska väl vara glad och tacksam för att man har ett hår (och glöm inte bort att tänka på barnen i "Biaffra" när du ändå passar på att vara tacksam. Hur stavar man till "Biaffra" och vart tusan ligger det?).
Min man tycker att jag är som en ardenner häst. Jaha. Jag har bestämt mig för att ta det som en komplimang. Jag gillar hästar. Och jag tycker att jag är ganska ok. För det mesta.
Ikväll ska jag mysa. Råkade av en tillfällighet se att jag hade ingredienser till chokladbollar (åhh vad det är svårt att skriva "chokladbollar" när man har sagt negerbollar hela livet pga av att de hette så i Kalle Ankas Kokbok som jag hade när jag var yngre. Nu står de där, läckra i kylskåpet och bara väntar på att jag ska sluka dem hela när barnen sover. Maja kan få smaka en. Men sen räcker det ;)
Kram

Inga kommentarer: