torsdag 14 maj 2009

är d möjligt att bara ta en bit kaka...



Är det så att vissa människor har mer karaktär än andra? Varför är det i sådana fall på detta viset? Enl. uppslagsboken betyder just ordet karaktär = betecknar en persons, föremåls eller situations prägel, art eller beskaffenhet, eller en persons läggning eller moral.Det där med läggning och moral är spännande. Vissa människor klara fint att bara ta en dumlekola, anda (=läs, JAG!)slutar inte föränns påsen är slut. Har jag en sämre karaktär på grund av detta, eller en bättre? Det finns så många frågor man kan ställa sig....
Idag fyller min gosråtta Maja 6 år. Som den goda mor jag är så bakar jag självklart en tårta och dekorerar den självklart efter önskemål, detta år en läskig spindel (mmmm..hur lätt är det att ordna till en tjej som inte gillar lakris, tänkt på d...). Hur som helst så kommer jag med all säkerhet både smaka tårtbottssmeten, den klara kakan när jag formar den till en spindel, vaniljkrämen måste säkerhetsställas i min gom och likaså alla andra ingredienser. Sen kommer jag säkert ta två bitar, kanske tre för att hålla Dick sällskap när han kommer hem i kväll. Bra jobbat!

Inga kommentarer: