söndag 5 april 2009

jag funderar en del...och minns onödiga saker



ja, det är ju påsk så jag använder självklart kyrkans liturgiska färg vid denna högtid! Tänk, bara en sådan sak, att jag minns helt onödiga saker, varför kommer jag ihåg sådana saker från en konfirmationslektion i Åre för hundra år sedan (= läs, 17 år sedan). Obegripligt! Jag minns PLU koder från tiden då jag arbetade extra på Statoil för att slippa ta studielån, gamla klasskamraters födelsedagar (och dessa personer har troligen redan glömt att jag gick i samma klass), exakta fraser som min man har sagt när vi på en moget sätt diskuterat en meningsskildaktighet (=läs, varit skitförbannade på varandra) och dessa refererar jag ordagrant och glatt till när det behövs!
Suck, men jag vägrar tro att jag är själv, det måste finnas fler som jag. Precis lika säkert som det finns andra små levande varelser någonstans i universum.
(bilden till höger är på C. 2002)


och så en sak till. Jag gillar verkligen Ferlins dikter.


GRUBBEL


Det är så erbarmligt lite en människa kan förstå. Man skulle ej grubbla och tänka men tänker och grubblar ändå. Och dagarna fogas till veckor, veckorna fogas till år. Man skulle ej snärjas av grubbelså hastigt som livet går.

Inga kommentarer: