söndag 19 april 2009

05:02

Allan vaknar vid fem. Jag kan inte för mitt liv förså varför. Det är ju lite tidigt, eller sent om man är en brevbärare som har försovit sig. Solen har inte hunnit upp riktigt, det är ganska kallt i rummet, mamman som hämtar barnet är rufsig i håret och har en morgonrock i stl. XXL som råkade följa med efter en romantisk weekend på Södertuna slott för ett par år sedan. Förstår inte vad man ska upp och göra då? Inte ens fåglarna kvittrar ju. Om jag fick bestämma, vilket jag självklart får, det är ju jag som är vuxen (.....) så tycker jag att 06:02 är bättre. Då har mitt sömntåg parkerat fint i någon vagnhall och jag är ganska snygg och trevlig. Måste nog ändra lite så det blir som jag vill inom kort, annars finns det en risk att jag måste köra någon "detox" från kaffe konsumtionen.
Kl. 06:02 skiner solen genom våra nytvättade vardagsrumsfönster, och man ser vilka partier jag missat. Sen upptäcker jag även att någon, jag säger inte vem men personer ser ut att vara 118 cm lång och denna någon har med ett salivimpregnerat finger ritat ett hjärta på altandörrens fönster. Hmm....Någon ska lära sig att putsa fönster i dag efter förskolan.
Ma råkes!

Inga kommentarer: