torsdag 23 april 2009

när blir det pant på barnmatsburkar och är våren här för att stanna?


Även om klockan stod på en på tok för liten siffra i morse när min nya väckarklocka, Allan, startade upp så kunde jag inte annat än att bli lite glad över att solens närvaro. Läcker. Jag förstår de som tillber/tillbad Ra. Det gör jag också.
Idag blev jag lite förvånad över hur mycket trams jag håller på med. Det slog mig bara helt plötsligt. Allan gullprins hade precis slukat en burk barnmat och där stod jag med slö kniv och försökte på bort streckkoden från etiketten på glasburken. Den hade jag tänkt att lägga tillsammans med alla andra i ett kuvert och sända till välkänd barnmatstillverkare, för att senare kunna kamma hem fin fint pris, som trogen kund, i form av en randig strumpa eller ytterligare en leksak...Varför inte bara fixa pant på burkarna?? Alla nöjda. Kunden för att den får en slant. Miljön för att jag inte bara trycker ner den i soppåsen (nää, jag sorterar inte, och har ingen bra anledning till varför...). Då skulle jag och måååånga andra konstant trötta småbarnsföräldrar slippa stå med slö bordskniv eller försöka få bort streckkoden med varm rinnande vatten (dumt att slösa med varmvatten förresten!).
Bara en kort tanke mitt i vardagen.

Inga kommentarer: