söndag 20 september 2009

det här med att åka bil med små barn....


alltså...alvarligt! Varför gör man det?

Det är inte till glädje för någon. Med små barn ska man bara vara hemma och i parken på gården. Då är barnen nöjda och då är alla nöjda. Men detta glöms, gång på gång.

Idag har jag, i minst tre timmar, lekt titt-ut, härmat nordens alla vilda djur, letat leksaker på golvet, entusiastiskt läst ur pekböcker, delat ut äppelbitar, godis, vatten, russin och bananer kors och tvärs i bilen. Dessutom har jag sjungit flera hundra barnvisor. Till detta kan vi även lägga till att jag är löjligt åksjuk. Bra!

Om vi bara hade varit hemma i stället så hade min minsta lilla groda sprungit runt i parken på gården, tagit lite äpplebitar ibland, mamman hade nöjt suttit på kanten till sandlådan och druckit kaffe i solen men någon trevlig granne och dennes barn som sällskap. Men jag valde alternativ ett. Big misstake, BIG!

Inga kommentarer: